Brangstant kurui elektromobiliai tampa patrauklia investicija

Lietuvos ir viso pasaulio ekonomikoje jau seniai nebuvo tokių didelių kuro kainų kaip dabar, kurias įtakojo viena po kitos sekančios krizės – pandemija ir karas Ukrainoje. Automobilių eksploatacija tapo žymiai brangesnė, tuo tarpu elektromobiliai kuro nenaudoja, todėl jų eksploatacijos kaina išlieka ta pati.

Ateities prognozės

Darosi akivaizdu, kad ES stengsis mažiau priklausyti nuo Rusijos dujų bei naftos ir pasirinks bendradarbiauti su kitomis šalimis, net jei už dujas ir naftą teks mokėti daugiau. Tokių įvykių sūkuryje greičiausiai ne vienas lietuvis galvoja, kaip būtų gerai turėti elektromobilį.

Europos Sąjunga jau seniai kalba apie žaliąją energija, kuri būtų gaminama iš atsinaujinančių šaltinių – saulės, vėjo, hidroelektrinių. Įvairios valstybės, norėdamos sumažinti priklausomybę nuo naftos ir dujų greičiausiai dar labiau skatins atsinaujinančių elektros šaltinių vystymąsi.

Lietuvoje taip pat galima naudoti saulės gaminamą elektrą. Saulės elektrinės ir elektromobiliai tai ateities perspektyva, leisianti sutaupyti kelionių išlaidas. Tiesa, pradžioje reikės investicijų, tačiau šiandienos įvykių kontekste, jos turėtų atsipirkti dar greičiau.

Elektromobiliai gali naudoti pigią ir ekologišką energiją

Nebūtina turėti saulės elektrinę, kad elektra varomas automobilis atsipirktų. Elektromobilį kraunantys savo namuose įrengtose įkrovimo vietose už keliones moka tikrai labai nedaug. Vidutiniškai 100 km nuvažiuoti reikia 16 kWh-30 kWh elektros. Elektromobiliai daugiau energijos naudoja žiemos metu, įjungus šildymą, tačiau net ir 30 kWh elektros kaina namų režimu tikrai nėra didelė.

Elektromobilio savininkas Gediminas pranešime spaudai sako, kad užtenka nuvažiuoti 100 tūkst. kilometrų, kad nepilant degalų atsipirktų didesnė pradinė jo kaina.

Norintys maksimaliai pigios elektromobilio eksploatacijos gali įsirengti saulės elektrinę. Tereikia įsidiegti reikiamos galios jėgainę, kuri gamins pakankamą elektros kiekį. 1 kWh elektros iš saulės kana – apie 0,06 euro. Taigi, net ir žiemos metu nuvažiuoti 100 km, sunaudojant 30 kWh energijos kainuos vos 1,8 eurą. Jėgainės įsirengimui galima gauti apie 30 % kompensaciją.

Nors nauji elektromobiliai kainuoja kiek brangiau už įprastas transporto priemones, tačiau jiems įsigyti taip pat galima gauti paramą, kuri siekia 5000 eurų.

Palikite atsiliepimą